LEXY B – “Fosforescent” sau cat de important este sa compui piese care sa se potriveasca personalitatii artistului
Intr-o industrie muzicala atat de aglomerata, prima noastra recomandare pentru un artist aflat la inceput de drum este aceea de a-si alege cu grija piesele cu care doreste sa se lanseze si sa atraga atentia publicului, din doua considerente: cel al identitatii artistice (nu recomandam niciunui artist sa se lanseze cu piese de compromis – fiecare single trebuie sa il reprezinte 100% si apoi, cel al costurilor – orice single nou atrage dupa sine costuri cu productia muzicala (productia instrumentalului, inregistrarile in studio, mixaj, masterizare, remixuri, etc.) dar si cu productia videoclipului (un lyric video fiind minimum de prezentare video cu care ar trebui ca un artist sa “impacheteze” un single), si totul trebuie optimizat la maximum – de la alegerea acelui single, pana la gasirea unui regizor care sa stie sa puna in valoare cea mai buna (si, totodata, practica) idee in jurul careia sa fie produs un videoclip.
Cu Lexy B deja aveam un istoric in ceea ce priveste experienta de studio – inregistrase deja doua piese cover in studioul nostru de inregistrari si incepusem sa ne facem o idee despre ce i s-ar potrivi pe voce, toate acestea completate de experienta acumulata in cadrul lectiilor de canto ( la Crina Mardare Music Experience). Prin urmare, la o prima discutie despre o compozitie originala scrisa special pentru vocea si ambitusul ei, am rugat-o sa ne arate cat mai multe exemple de piese care ii plac foarte mult si care cred ca i s-ar potrivi personalitatii ei artistice – desi plaja a fost variata, am identificat acele elemente care ii placeau – de la mesajul versurilor la sound-ul piesei, la felul in care piesele respective ii sunau pe voce. Avand aceste elemente, am inceput sa schitam ideea de orchestratie si mai multe variante de linii melodice. A doua intalnire in studioul de inregistrari a fost dedicata incercarii mai multor variante de linii melodice vocale principale si de backing. Experienta acumulata in cadrul orelor de canto a fost evidenta, pentru ca Lexy B a reusit sa traga un prim demo din doar cateva incercari. Acest demo a fost mai departe imbunatatit alaturi de profesorul de canto si chiar personalizat prin propriile artificii de interpretare. Cateva zile mai tarziu, a revenit in studio pentru a imprima varianta oficiala a piesei; dupa o sesiune de studio de mixing si mastering, piesa era gata de a fi lansata! Sau, nu?! Ei bine, nu chiar – cel putin, un fara un videoclip sau macar un lyric video decent.
Ideea unui videoclip ar trebui sa se cupleze cat mai bine cu starea si mesajul piesei
Era clar ca o piesa precum “Fosforescent” avea nevoie de mai mult de un artwork si chiar si mai mult de un lyric video pentru a fi pusa in valoare – asadar, dupa cateva ore petrecute in studioul de productie video cu , care, inca o data, a trebuit sa schimbe palaria de producator, textier si inginer de mixaj si masterizare cu cea de regizor. Zis si facut! Odata stabilit bugetul ce urma sa fie alocat pentru productia videoclipului, am stabilit, impreuna cu Lexy B, care ar fi cele mai importante elemente pe care un material video care sa sustina acest single ar fi trebuit sa le contina, si am stabilit de comun acord ca vom avea nevoie de mult dans, dat fiind specificul piesei (pop cu influente moombahton), de culoare si de o filmare dinamica.
Avand in vedere ca trebuia sa facem un videoclip de buget redus sa arate cat mai bine, Alex (pe post de regizor, de data aceasta) a propus o filmare de tip “black light” in studioul video – genul de filmare in care protagonistii ar fi fost pictati cu vopsea fosforescenta (“neon”) si am fi folosit UV pentru ca aceasta sa iasa in evidenta – dar, pentru ca nu am gasit cantitatile suficiente pe stoc in Bucuresti, si pentru ca expunerea la UV ar fi implicat sesiuni foarte rapide de filmare, am decis sa filmam cu dansatori cat mai variati, in cel putin 3 locatii (pentru a avea dinamica intre cadre).
Asadar, am apelat la ajutorul Danielei Ghizaru de la Zen Dance Studio pentru coregrafie, si tot ea a fost cea care a mobilizat rapid o armata foarte simpatica de dansatori (elevi de-ai acesteia) – cu care am filmat in parc, dar si alte doua colege care au filmat alaturi de ea in sala de dans. La recomandarea Danielei, am luat legatura cu Bogdan Mogos, un b-boy extrem de talentat, care a venit insotit de cativa elevi, la randul lui, pentru o sesiune de breakdance filmata in skatepark care a fost cireasa de pe tort pentru scenele care ar fi trebuit sa adauge dinamica pe refrenul instrumental.
Pentru a adauga culoare in cadru am ales sa transformam grafitti-urile viu colorate in fundal de filmare pentru strofele piesei, ceea ce a adaugat un racord perfect intre cadrele cu dansatorii de breakdance si copiii. Pentru ca, desi sound-ul este unul dansant, mesajul versurilor este unul de dragoste, regizorul a adaugat si o poveste care sa completeze cat mai bine imaginea de ansamblu a piesei, asa ca in cea de-a treia si ultima zi de filmari s-au tras scenele din parc, in care, pentru ambii protagonisti (Lexy B si Dragos) a fost o adevarata provocare sa ramana seriosi pe durata filmarilor.
Asadar, dupa un astfel de preambul, va lasam sa savurati fiecare secunda de culoare si veselie suprinse in tot ceea ce a insemnat productia unui single si videoclip de debut pentru Lexy B.
Follow Me