Logo

Promovare online muzica artisti in social media

Promovare single-uri online - cum sa promovezi muzica

youtube tiktok facebook instagram soundcloud online google

Cum sa promovezi un single online

TikTok, Youtube, Instagram, Facebook,  SoundCloud, etc.

 Procesul de promovare a unei opere muzicale este, spre surprinderea multora, un proces continuu, concentrat cu precadere in perioada in care acesta este oficial lansat pe piata, si mai diluat ani de-a randul dupa.
In ceea ce urmeaza, vom vorbi despre ceea ce presupune promovarea unui artist, in general, si a fiecarui single in parte, in particular. Industria muzicala s-a schimbat semnificativ in ultimii ani, si pentru artistii independenti s-au deschis niste parghii de promovare la care doar jucatorii mari din piata aveau acces pana mai deunazi. Pentru ca in ceea ce priveste artistii semnati cu o casa de discuri strategiile de promovare sunt stabilite predominant de catre casa de discuri si, in cazul artistilor mari, impreuna cu artistii in sine, in acest articol vom aborda subiectul in masura in care subiectul este relevant pentru un artist independent.
Ce este foarte important de subliniat este faptul ca promovarea unui single este un proces intercorelat cu toate celelalte aspecte ce tin de managementul artistic si productia audio si video in sine. Explicatia este una foarte simpla: o productie muzicala de calitate, ajutata de o forma sau alta de reprezentare vizuala (videoclip, lyric video, artwork), adica un continut de calitate va eficientiza considerabil bugetul alocat promovarii, raportat la costurile intregii productii. Altfel spus, recomandarea noastra de abordare a procesului de promovare este una care sa tina cont de bugetul alocat pentru intreg proiectul centrat pe productia single-ului respectiv. Una din greselile celor aflati la inceput de drum este fie sa aloce intregul buget productiei audio in sine, fara a tine cont de faptul ca orice single are nevoie de o reprezentare vizuala, sau, daca iau in calcul productia unui videoclip, lyric video sau artwork, nu aloca un buget si promovarii in sine.
Din experienta noastra, un single ar trebui sa aiba alocat un buget productiei video si un buget de promovare care sa ii permita acelui produs (piesa si videoclip/lyric video) sa ajuta la masa critica de fani (un procent reprezentativ din publicul potential).. De asemenea, promovarea unui single prin productia unui remix este o forma excelenta pentru a da un nou sound unei productii deja existente.

Promovarea unui artist incepe de la promovarea fiecarui single

Cum sa promovezi o melodie si cum construiesti imaginea unui artist

In strategia de promovare a unui single, unele dintre formele cele mai simple de a crea continut nou, pornind de la single-ul existent este cea a productiilor derivate – de exemplu, a remixurilor sau a unei variante acustice a acelui single. De exemplu, o buna ocazie de a reaminti publicului tau despre single-ul recent lansat ar fi lansarea unui remix sau a unei variante acustice. In ceea ce priveste continutul video/grafic care insoteste materialul audio, o forma cat mai atractiva a acestuia contribuie la o rata de rententie (cat din intregul material este urmarit pana la capat) mai mare, ceea ce va reduce costurile per click in campania de promovare, dar va indica si algoritmilor din social media ca acel material este unul care bifeaza cat mai multe din caracteristicile specifice unui continut organic. Astfel, un lyric video ar fi de preferat unei simple poze, si un videoclip ar fi de preferat unui lyric video. Acum, un lyric video poate fi unul simplu, cu versuri care apar pe ecran, sau mai artistic, cu animatii mai elaborate si grafica personalizata. Cu cat contentul vizual este mai "engaging", si publicul tinta pentru reclama respectiva urmareste cat mai mult din acel material – astfel, creste "rata de retentie", implicit, scad costurile pcuromovare, rata de retentie fiind un element important in algoritmul retelelor de social media privind evaluarea continutului cu caracter organic. De cele mai multe ori, abordarea noastra privind strategia de promovare porneste de la un buget dedicat formei vizuale de reprezentare si a promovarii in sine - un contentul vizual mai putin engaging - de ex, text alb pe fundal negru va creste sansele unor costuri de promovare mai mari, pe cand un content vizual engaging ( lyric video mai complex, la care publicul se uita cu un interes crescut) va fi mai scump de realizat, dar ajuta la o rata de retentie mai mare (ce procent din cele 3.5 minute urmaresc vizitatorii) - cu cat rata de retentie este mai mare, cu atat algoritmul youtube sau fb identifica acel content ca fiind de interes, rezultand in costuri de promovare mai mici. Promovarea unui single prin realizarea unui remix poate fi o forma foarte eficienta de promovare, cu atat mai mult daca este realizata de un DJ care are deja un fanbase. In studioul nostru se realizeaza un astfel de proiect bazat pe remixuri – Groove Saga – si se pot face remixuri la cerere. Ca si concluzie, recomandarile noastre privind realizarea unei campanii de promovare online pe social media ar fi: - Creati un continut vizual cat mai atractiv (lyric video sau videoclip) - Creati campanii split bazate atat pe cuvinte cheie, cat si pe interese sau canale similare (melodia promovata va aparea ca reclama atat la anumite cautari cat si cand utilizatorii urmaresc un content anume – de exemplu, o productie de tip balada cu sound predominant acustic ar trebui mai degraba promovata si targetata catre utilizatorii care cauta cuvinte precum Adele, Ed Sheeran si sa fie afisata atunci cand urmaresc continutul acestor artisti; - Faceti un plan de promovare pe care sa il respectati constant (mai degraba promovezi un canal de artist sau o melodie timp de 2 luni fata de acelasi buget cheltuit in 3 zile). - Diversificati strategiile de promovare, de exemplu, organizati o sesiune de livestream in care sa cantati noul single live. Alte observatii: - Nu recomandam campaniile de tip skip ad pe youtube, pentru ca nu permit interactiunea cu canalul promovat; - Tiktok pare a returna cele mai bune rezultate raportate la costuri; - Includeti doar cuvinte cheie relevante;

Exemple de remix-uri produse in studioul nostru

Promovare prin realizarea unui remix

Contact

Contact
Contacteaza-ne!

    Date contact studio
    0766379977
    contact@daw.ro
    //
    Salut, cu ce te-am putea ajuta?