Studio de mixaj si masterizare / mixing & mastering /  Bucuresti – pentru un mix si master desavarsit

Recomandarea noastra de abordare ca studio de mixing & mastering – partea tehnica si partea creativa

Abordarea noastra  ca studio de mixing si mastering este una holisitca, bazata atat pe detalii tehnice (tinand cont de detaliile precum crest factor, inalturarea aglomerarilor de frecvente in aceleasi zone (masking frequencies, etc.)), dar si a detaliilor care tin mai mult de creativitate ( utilizand efecte de imbunatatire a imaginii stereo, tehnici de filtrare si pitch shifting, etc.). In cautarea acelei versiuni a melodiei tale care sa iasa in evidenta si sa completeze firesc acel tot unitar ce deriva din integrarea in specificul unui anumit gen muzical, sunt cateva aspecte de mentionat. In primul rand, tinand cont de particularitatile acelei productii, pornim de la tehnici de baza in mixing si mastering (precum compresia per track si per grupa de instrumente pentru a controla dinamica semnalului audio, cumulat cu tehnici de eq subtractiv sau aditiv pentru a scoate in evidenta sau a masca particularitatile fiecarui track sau grup de instrumente in parte. Abia apoi intram in zona de efecte care tin mai mult sau mai putin de subtilitati ce pot fi sesizate doar pe anumite medii de ascultare ( imagine mid/side, saturatie de banda, sumare, etc.)

Ce trebuie sa stii inainte de a trimite piesa unui studio de mixing si mastering

Pentru a trimite o piesa pentru a fi mixata in studioul nostru, avem nevoie de trackurile separate, exportate in format wav , atat cu efectele dorite , aplicate in faza de productie – compozitie a piesei (pentru a intelege cat mai bine care este sound-ul catre care tinzi) dar si fara efecte, pentru a avea posibilitatea de a interveni  acolo unde este cazul, eventual pentru a putea inlocui acele efecte cu unele mai bune. Daca ai deja un mix cu care esti multumit si doresti sa trimiti piesa pentru a fi masterizata, avem nevoie de track-ul mixat in format wav, sau de exporturile grupelor de instrumente (Tobe, bass, synths, voce, etc.), daca este posibil.

Calitatea inregistrarilor si a productiei audio sunt importante pentru un mix si un master exceptional

Nu de putine ori, pentru a putea exploata la maximum potentialul unei melodii a fost nevoie sa intervenim in productia in sine, inlocuind tobele si anumite tonuri de instrumente cu unele care sa sune mai realist. Si chiar sa punem pe ritm (quantise) fiecare track in parte, in cazul sesiunilor acustice sau live. Asadar, asigura-te ca ai la indemana si o copie a proiectului in sine, fie el Cubase, Logic, Ableton Live, FL Studio sau orice alt daw folositi.

Pop / EDM / Hip-Hop Mixing & Mastering Before & After Demos

Inregistrarile, productia, mixajul si masterizarea contribuie in egala masura la acea perceptie de “sunet profesionist”

Un alt aspect care imbunatateste incredibil de mult la acea senzatie de “sounds like a record”, este felul in care este captata vocea. Am primit trackuri inregistrate in alte studiouri dotate cu microfoane ok (si cand spunem “ok” ne referim la faptul ca nu sunt microfoane din gama medie, dar nici extraordinare, ci doar ok). In astfel de situatii, am constatat ca intotdeauna setarile de eq si compresie au fost mai agresive fata de cele cu care eram obisnuiti pentru melodiile inregistrate in studioul nostru. Si totusi, chiar si cu aplicarea aceste setari, ceva lipsea – combinatia aceea dintre caldura si stralucire – instantanee si evidenta in cazul inregistrarilor cu microfonul nostru AKG C24 – cititi mai multe despre el in rubrica studio de inregistrari . Asadar, pentru cele mai bune rezultate va recomandam sa inregistrati vocea in studioul nostru, va ajuta incredibil de mult in obtinerea unui mix si a unui master mult mai bun, in cazul pieselor in care vocea este un element principal (99 % din cazul proiectelor noastre).

O sesiune de mixing / mastering nu este menita pentru a rezolva o inregistrare si o productie precara

Se intampla ca uneori sa primim proiecte pentru mix si master ce au fost inregistrate cu microfoane si placi de sunet din gama low-budget, (caracterizate de un sunet “sticlos”). Sau, chiar si mai des intalnite sunt inregistrarile in spatii improvizate, netratate corespunzator dpdv fonic. Antifonarea presupune doar izolarea fonica a spatiului in care se inregistreaza vocea fata de alte surse de zgomot. Tratametul acustic corect al unei camere destinate inregistrarilor de voce presupune in primul rand inlaturarea reverberatiilor nedorite. Acest lucru nu este posibil doar cu acele mic shield-uri pozitionate in spatele microfoanelor intalnite in majoritatea home-studio-urilor. Si nici intr-o camera care nu are tratament acustic aplicat pe pereti – uitati de mitul inregistrarilor in camera de hotel (pentru altceva mai mult decat un simplu demo). Invariabil inregistrarile vocale vor avea acea coada de reverb specifica spatiilor inguste ceea ce va face ca procesul de mixaj sa fie in primul rand unul de corectie, si nu unul menit sa duca acea productie la “urmatorul nivel”.

Ce spun artistii cu care am colaobrat referitor la serviciile noastre de mixaj si masterizare

Basically, they love what they Do and they do it well.. passionately do their best to deliver… They also have a long term vision and that affects the way they work..from the way they treat their clients well to the way they handle their projects…
It’s not that difficult to know serious guys… when u see them, u know them…

Thumbs up!!!

Great experience working with Alex and Mihaela. They are great listeners, flexible and have professional suggestions and guidance throughout the process. We would definitely come back to Class Studio. With all these low budget flights to Bucharest, I would encourage any european musician to spend few days in Bucharest, discover the city and get inspired at Class Studio.

An amazing team, it’s always been a pleasure to work with them for the simple fact that they do everything professionally yet with passion. Thank you for everything!

O echipa extraordinara, cu care imi place sa lucrez de fiecare data pentru simplul fapt ca fac totul cu profesionalism si cu pasiune. Multumesc pentru tot!

Credite: Inregistrari, Productie, Mix, Master, Videoclip

Am zis sa incerc o prelucrare profesionista a unei piese compuse de fiul meu, Cosmin Gafta, inregistrata in alt studio, asa, ca experienta. Ce sa zic? Doar atat: a meritat si a iesit ceva deosebit. Este diferenta dintre vantul desertic si briza racoroasa a marii. Nu credeam ca o piesa inregistrata foarte bine, cu foarte mult talent si dedicatie in alta parte, poate sa sune atat de diferit, in bine.

Cum sa pregatesti proiectul pentru a fi trimis studioului de mixing si mastering

Una dintre cele mai des intalnite situatii este aceea in care ne sunt trimise doar remix stem-urile – grupele principale de instrumente, cu efectele “wet”. Acestea nu ne ajuta prea mult in procesul de mixaj (poate doar ca referinta asupra tipului de efecte dorite), dar nu ne permit o procesare detaliata Pentru aceasta trebuie sa avem acces la trackurile separate, fara efecte (dry) – toba mare, premier, cinei, etc. si nu grupul de tobe cu tot cu efectele “wet”, vocile lead si vocile de backing separate, si nu grupul de voce efectate, etc.) astfel incat sa putem aplica efectele dorite. Acestea sunt, de cele mai multe ori, alese din cele mai bune plugin-uri existente pe piata (folosim extensiv intreaga gama de plugin-uri de la Acustica, care fac o treaba excelenta in a emula echipament hardware (SSL, Neve, Api, Maselec, Pultec, D W Fearn, Shadow Hills, etc.) si a lanturilor de procesare (eq, compresie, saturatie, spatialitate, sumare, preamplificare, etc.) folosite in studiourile de top din intreaga lume. Desi sunt foarte pretentioase din punct de vedere al necesarului de putere de procesare, avem statii de lucru extrem de performante, care le fac fata cu brio (scoruri de peste 32.000 in Geekbench). Efectul este evident de la primul insert al unui compresor de tip Fairchild pe grupul de tobe, de exemplu, , dar este cu adevarat magic cand se cumuleaza, track cu track. Abia in acest stadiu vorbim despre adevaratul efect de “praf de stele” 🙂 Veti crede doar dupa ce veti auzi diferentele!

Monitoare de studio diferite, pentru fiecare etapa a sesiunii de mixaj si masterizare

Un alt aspect despre care am dori sa amintim este faptul ca punem la dispozitie mai multe tipuri de monitoare nearfield, astfel incat sa puteti compara in timp real, cu un simplu click, intre cum se aude pe mai multe tipuri de monitoare de studio,. Prima optiune consta intr-un set de monitoare Dynaudio BM 5a (preferatele noastre, pentru raspunsul incredibil in frecvente joase), apoi o pereche de Adam A7x (folosite predominant pentru a pune punctul pe i in ceea ce priveste vocile) , urmate de un set de Tannoy Reveal ( pe post de grotboxse adauga si o auditie pe o pereche de casti Audiotehnica ATH M50, ca o ultima verificare a imaginii stereo.

Propunerea unor melodii de referinta ne ajuta sa intelegem directia dorita in mixing si mastering

Atunci cand trimiteti un proiect pentru mix si master, nu uitati sa ne trimiteti si cateva referinte  (piese in acelasi stil care vi se par a fi relevante dpdv al sound-ului dorit in ansamblu sau chiar in particular – puteti indica anumite sectiuni din trackurile trimise ca referinta). De asemenea, daca aveti un rough mix, atasati-l si pe acela, dar asteptati-va ca versiunea trimisa de noi sa fie considerabil modificata in bine. La urma urmei, de aceea apelati la serviciile noastre de mixaj si masterizare. O capcana frecventa este aceea de a va atasa de rough mix-ul pe care il aveti deja, dupa o serie de ascultari (‘temp love”). Recomandarea noastra in acest caz este sa va acordati ocazia de a asculta diferite versiuni ale mix-ului sau ale master-ului dupa cateva zile de pauza, pentru a avea o perspectiva cat mai obiectiva.

Pentru o cotatie personalizata pentru o sesiune de mixaj si masterizare in studioul nostru, nu ezitati sa ne contactati!

Tarife Pachete Mixing & Mastering

  • Eur50
  • Sesiune Mixing & Mastering Piesa Cover
    • Sesiune de 1 ora de studio
    • Maximum 3 trackuri (voce & instrumental)
    • 0 revizii
    • Solutii folosite: Acustica Audio
  • Buy Now
  • Eur150
  • Sesiune Mixing & Mastering Multitrack
    • Sesiune de 3 ore de studio
    • Maximum 12 trackuri
    • 1 revizie
    • Solutii folosite: Acustica Audio
  • Buy Now
  • Eur300
  • SESIUNE MIXING & MASTERING MULTITRACK
    • Sesiune de 6 ore de studio
    • Maximum 25 trackuri
    • 2 revizii
    • Solutii folosite: Acustica Audio
  • Buy Now

Sesiunea de mixaj si masterizare in studio ar trebui sa aiba un caracter predominant creativ si de cosmetizare

O alta situatie des intalnita este aceea in care proiectele ne sunt trimise pentru mix si master cu mult inainte ca productia lor sa fie dusa la un nivel decent. Clasica replica ” se rezolva la mixaj” chiar nu functioneaza! Nu va bazati pe faptul ca inginerul de mixaj / masterizare va rezolva o productie precara si nu va imaginati ca acesta presara “praf de stele”, si va face totul sa sune fabulos. Recomandarea noastra este aceea de a va asigura ca productia melodiei (orchestratia, alegerea tonurilor de instrumente care sa se completeze reciproc, dozarea instrumentelor in orchestratie in functie de specificul celorlalte instrumente si de locul pe care acestea il ocupa in aranjament, etc.) sa fie maximum din cat ati putut obtine in conditiile date. Abia dupa ce simtiti ca totul suna cat se poate de bine in faza de productie si inregistrari – trimiteti proiectul pentru a fi mixat si masterizat. Un studio de mixing si mastering ar trebui sa adreseze cat mai putin din etapele reparatorii (layering de tobe, corectia falsurilor in voce, alegerea si suprapunerea unor altor instrumente adiacente – toate acestea ar trebui sa fie facute in etapa de productie a melodiei). Rolul mixajului este, in primul rand,  acela de cosmetizare a elementelor constituente ( folosirea eq-ului si a compresiei pentru a face loc fiecarei grupe de instrumente in parte si a send-urilor de efecte pentru a crea un spatiu pentru fiecare dintre acestea, in prima faza, apoi adresarea unor tehnici ce tin de a face un mix creativ, care sa completeze mood-ul piesei).

Mixajul si masterizarea duc la urmatorul nivel, nu suplinesc experienta unui producator muzical

O productie solida tine de experienta orchestratorilor, a producatorului si a interpretilor. De multe ori este mult mai convenabil sa continuam productia unei melodii impreuna, in studio, inainte de a intra in procesul de mixaj. Un mix reparatoriu dureaza intotdeauna mai mult si este mai costisitor, fara a garanta rezultate la fel de bune precum o productie bine realizata. O piesa bine produsa poate fi mixata si masterizata in 5-6 ore, pe cand o productie precara nu va putea fi dusa la acelasi nivel nici macar dupa cateva zile petrecute exclusiv pe mixaj. Este mult mai bine daca puteti trimite proiectul pentru a fi siguri ca productia este dusa la acel nivel la care mix-ul sa fie minimal reparatoriu si predominant cu rol de cosmetizare si creativ.

In acest sens, recomandarea noastra este aceea de a ne trimite in prima faza un rough mix in urma caruia sa revenim  cu un feedback in privinta necesitatii de a rezolva anumite aspecte lucrand la orchestratie si productie, mai degraba decat la mixaj. Astfel, procesul va dura mai putin si va fi mai putin costisitor. Cateodata problema nu este acolo unde credeti ca este – productia orchestratiei poate fi impecabila, dar inregistrarile vocale sa aiba lacune, alteori (mai ales in cazul inregistrarior acustice sau live) elementele ritmice trebuie quantizate, gain straging-ul trebuie facut corect, inainte de a putea adresa tehnici de eq, compresie si alte etape ale mixajului.

Trimite-ne un email pentru o cotatie personalizata a proiectului tau

Your Name (required)

Your Email (required)

Subject

Your Message